Eğitim sistemindeki göreceli hareketlerin olumsuz evresini
artık bir kenara bırakmak ve verimliliği arttırmak için düşündüğümüz bu proje kapsamında;
çeşitli faaliyetlere yönelmek, yöneltmek, geçici projeler yerine tam anlamıyla
ülke ekonomisine ve refahına olumlu katkı yapabilecek yeni kavramsal
nitelikleri gün yüzüne çıkarmak vb. olguları hayata geçirmek için çeşitli
adımlar atmayı düşündük.
Böyle yenilikçi oluşumlarla hem ülke yararına hem de
geleceğe yönelik sürekli artış eğilimi gösterecek ve katma değer
oluşturabilecek projeler üretmek için öncelikle uygulanabilirliği devamlı
olabilecek fikirler ortaya çıkmalıdır. Bu fikirler hayatımızın her evresinde
bizim karşımıza çıkabilir. “ Ben bunu düşünmüştüm ama...” demek yerine “ ben bu
fikri hayata geçirmek için çabalayacağım.” cümlesini yeğlemeliyiz
hedeflerimize. Ulaşılabilecek reel hedefler olduğu sürece asla vazgeçmeyin.
Başarısız dahi olsanız bunu sadece kendinize tecrübe edinin ve yolunuza
kaldığınız yerden devam edin.
2 kişi olarak düşündüğümüz ve fikir alışverişinde
bulunduğumuz İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesini hukuk fakültesindeki modele
benzer bir yapıya çevirmeyi istiyor ve yetkililere sunmayı düşünüyoruz. Tek
çatıdan kastımız; Üniversiteye giriş sınavına giren bir öğrenci sadece İktisadi
ve İdari Bilimler Fakültesini tercih edecektir. Öğrenci üniversitede ilk yıl
tüm bölümlerin ortak derslerini alacak daha sonra hangi alanlarda kendini
geliştirmek istiyorsa o bölümlerin dersleri ile yoluna devam edecek. Her yıl bu
şekilde ilerleyecek olan öğrenci üniversite bittiğinde İktisadi ve İdari Bilimler
Fakültesi adı altında mezun olacaktır ve her sektörde çalışma fırsatı elde
edecektir. Bu düşünce ile amacımız; İktisadi ve İdari Bilimler
Fakültesinin
kalitesini arttırmak, öğrencilerin araştırma ve proje üretme yeteneğini
geliştirmek, öğrencinin verimliliğini arttırmak, öğrencinin sadece tek alanda
değil en fazla 3 alandan ders alarak kendini daha fazla geliştirmesini
sağlamak, yenilikçi projelerin artmasını hedeflemek, gelişmekte olan Türkiye
ekonomisine daha fazla katkı sunmak vb. unsurları hayata geçirmektir.
Ülkemizde eğitim sisteminin geldiği seviye yenilikçi olsa da
verimlilik açısından oldukça düşük ilerlemektedir. 4 yıl önce İktisadi ve İdari
Bilimler Fakültesindeki herhangi bir bölüme 300 puan ile girilirken şuan barajı
geçen İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesine giriyor. Bu şekilde verimliliği
arttırmak, kaliteyi yükseltmek sizinde öngöreceğiniz gibi imkânsızdır.
Ayrıca
her İİBF öğrencisinin üniversite bitene kadar verimsiz dersler alması, daha çok
ezbere ve teoriye dayanan bir yapının olması bu öğrencilerin reel hayatta
başarıya ulaşmasını güçleştiriyor. Bizim amacımız bu proje kapsamında
öğrencilere sadece her yıl zorunlu olabilecek bir ve ya iki ders verilmesi
gerektiğini savunuyoruz. Bu dersler; Proje Yazma ve Girişimcilik eğitimleri adı
altında verilmesini düşündük. Bu şekilde yenilikçi projelerin artması, ülke
refahına katkıda bulunabilecek sosyal projelerin ortaya çıkması, ayrıca yeni iş
fikirler ve modellerin hayata geçirilmesi ve verimin maksimum düzeye
çıkarılması amaçlanmaktadır.
Sınav sistemi olarak ödev teslim diye tabir ettiğimiz
hocaların herhangi bir konu hakkında öğrencilere araştırma konuları vermesi ve
öğrencilerin bu araştırma konularını bir dosya haline getirip hocaya kısaca
sunması vize niteliğinde olmasını düşündük. Bu şekilde öğrencilerin araştırma
kalitesini arttırmak, kendi alanında başarıya ulaşabilmesi için çeşitli
bilgileri nerelerden sağlaması gerektiği bilincini öğrenciye endekslemek
amacımızdır. Ayrıca final olarak hocanın kendi inisiyatifine bağlı bir sistem
olabileceğini düşündük. Hoca sınav ve ya ödev teslimi isteyerek öğrencinin
final notunu bu şekilde değerlendirebilir.
Sonuç olarak; hedeflerimiz doğrultusunda öncelikle İ.İ.B.F
den başlamak daha sonra diğer tüm fakültelere yayılmak. Görüldüğü üzere
üniversitelerin verimliliği oldukça düşük. Çeşitli illerin köy ve kasabalarında
üniversitelerin üretmesi gereken yenilikçi projeleri köylümüz temelimiz olan
insanlar üretiyor. Tabi ki böyle projelerin ortaya çıkması mutlu edici bir şey.
Yalnız bu projelerin üniversitelerde de ortaya çıkarılması ve sürekliliğin
sağlanması gerekirken maalesef üniversiteler hala pasif kalmakta. Özellikle
öğretim üyelerine oldukça fazla iş düşüyor. Umarım gelecek dönemlerde
üniversitelerin verimliliğini, eğitim kalitesini ve oluşum amacına yönelik
kaliteli ve çeşitli fikirler ortaya çıkararak hem gelişme hem de kalkınma
yolunda istikrarı sağlayabiliriz.
Bu düşüncemize lütfen çekimser kalmayın görüşlerinizi,
düşüncelerinizi ve fikirlerinizi yazarsanız bizi çok mutlu edersiniz ayrıca;
https://twitter.com/GkhnAktoprak adreslerinden bize ulaşabilirsiniz.
Umarım hayata geçebilecek bir proje olur ve sürekliliği
sağlayabiliriz.
Teşekkür ederiz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder