Küresel büyüme neticesinde vizyonlarını genişleten ve
istikrarı ön plana koyan birçok şirket piyasada hâkimiyetini sürdürmektedir.
Gelişmiş ülkelere bakacak olursak her şirketin kendine özgü bir yapısı ve
kuralları vardır. Ekonomik varlığını gün geçtikte genişleten ve kar odaklı
faaliyetlerinde başarılı olan şirketlerin bu istikrarı nasıl sağladığı hep
merak konusu olmuştur.
Bazı şirketler kendi potansiyellerinin üzerine çıkmamak
kaydıyla bir kültür revizyonuna uğrarlar. Şirketin asıl başarısının bu yöntemle
geleceğine inanırlar ve çoğu şirket bu konuda her zaman başarıya ulaşmıştır.
Şirketler kendi kültürleri ile kendilerine özgü kurallarla hareket etmeleri
neticesinde bildikleri bilgileri pekiştirebilen ve yenilikçi fikirlere
erişebilen bir yönetici konumuna ulaşmakta güçlük çekmiyorlar. Bu netice de belirli
bir alt yapı girişimcinin elindeki en önemli hazinedir. Şirketler, uygulamaya
koyduğu girişimcilik faaliyetlerinin genellikle teknolojik odaklı olmasına
dikkat ederler. Günümüz teknoloji çağında en yüksek katma değere sahip ürünler
teknolojik ürünlerdir. Bilim, Teknoloji ve Sanayi merkezli şirketlerin tek odak
noktası artık inovasyon olmuştur. ( Yeni ürün – yeni sektör – yeni piyasa. )
İnovasyon daha önceki yazılarımda da açıkladığım gibi kısaca yenilik demektir.
Yalnız farklılaştırılmış ürünler de inovasyon niteliği taşır. Yani inovasyon
kelimesini sadece bir çatı altında değil de belki de binlerce çatı altında
anlatıp aktarmak gerekir siz değerli okurlara.
Gelişmekte olan ülkeler yaratıcı fikirler ve teknoloji
alanında belirli nitelikte beceri ve yeteneğe sahip değildirler. Bunun
nedenleri de daha çok gelişmekte olan ülkeler de sağlanamayan ekonomik istikrar
ve ekonomi odaklı faaliyetlerin şirketleri ve yapılarını etkilemesidir.
Ekonomik odaklı faaliyetlerin sağlanması, kalkınma vizyonunun genişletilmesi ve
en önemlisi istikrarın sağlanıp belirli bir hedef, amaç ve stratejiyi
uygulamakla beraber bir iyileşme sürecinin başlaması kaçınılmaz ve sürekli hale
gelir. Özellikler bazı şirketler yenilik yapamadıkları için yakınırlar. Hâlbuki
düzenli bir eğitim, şirket çalışanlarının daha aktif rol oynamasını sağlamak
için yapılacak sosyal faaliyetler ve en önemlisi şirketlerin gençler için
açılacak eğitim programları ile gençlere birçok proje ve AR-GE çalışmasında yer
vererek yürütülebilecek bir strateji, başarının temel anahtarına sahip olmak
demektir.
Gelişmiş ülkelerde girişimcilik ve inovasyon halk tarafından
benimsenmiş ve spor yapıp sigara içen bir birey değil de daima spor yapan ve
aynı zamanda da bunun bilincinde olup sigara içmeyen birey kapsamında yollarına
devam ederler. Gelişmiş ülkelerin üstün başarıları ve inovasyon odaklı
serüvenleri ile şuan günümüzde de kullandığımız ve hayatımızın vazgeçilmezleri
arasında olan akıllı telefonlar , tabletler ve laptoplar gibi binlerce ürün
geliştirip küresel piyasaya hakim konumdadırlar. Bu ülkeleri başarıya götüren
unsurlar ; stratejik plan ve projeleri geliştirebilecek imkanlara sahip
olmaları ve inovasyon odaklı bilim çalışmalarıdır. Bu alt yapının kurulması ve
geleceği görebilmek , ilerisi için daima başarı niteliğindedir.
Maalesef
ülkemizde ne girişimcilik adına ne de inovasyon adına yeterli düzeyde eğitim ve
istikrar hâkim değildir. Bunu geliştirmek için eğitim odaklı girişimcilik
eğitimlerine ve inovasyonun önemine çeşitli üniversitelerde ve eğitim alanındaki
her birimde değinilmesi gerekir.
Girişimci şirketlerin günümüzde çoğalması ve Türk
şirketlerin istikrarı sağlaması, Türkiye’nin gelecek dönemlerde ekonomik
kalkınmasına büyük destek vereceğine inanıyorum. Siyasi baskılara maruz
kalmadan yönetilen her ekonomik kurum, o ülkenin istikrarını arttırıcı
politikalarıyla ülke ekonomisinin gelişmesinde ve ilerlemesinde büyük rol
oynar.
https://twitter.com/GkhnAktoprak
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder